събота, 5 март 2011 г.

Най хубавите анимации, които съм гледал

 Няма какво да го крия - луд съм по анимацията. Онова шеметно, цветно приключение, което те отвежда на небивали места и те запознава с небивали ъъъ....същества. Та днес, на този паметен ден, реших да направя едно малко списъче с любимите ми пълнометражни анимационни филми. Внимание -списъка е субективен и пиша само разчитайки на собствените си чувства и усещания. Не гарантирам че е общовалиден за всички. Да няма сърдити после. Е, да започваме.

Ice Age / Ледена епоха
Естествено трябваше да започна с нещо класическо за загрявка и добър старт. Надали има живо същество на планетата, което още да не е гледало този филм. Т.е. тези филми, моя грешка. Но моя личен фаворит от трилогията си остава първата част. Тогава все още всичко беше ново и някак свежо - идиотът Сид, скептикът Мани, чаровният Диего. Да не забравяме и оная луда катерица дето правеше 50 % от смеха във филма. Както казах - класика.
Оценка  10 за 1ва част и 8 за останалите / 10




Tangled / Рапунцел
За този филм вече писах и можете да прочетете ревюто ТУК ако проявите нужната инициатива.  Иначе пак с 2 думи да кажа - много богата и добре направена анимация, която би се харесала на всеки, а на ценители като мене направо им разтапя сърцата.
Оценка  10/10








Shrek / Шрек
Още една класика. Неповторим филм - като замисъл, като герои, като история, като анимация...абе като всичко. Тук обаче имаме градация и всяка следваща част е по-добра от предходната. Светът на "Шрек" се разлиства подобно на цвете и се обогатява все повече и повече, без да се пренасища и без онзи горчив вкус на клишираност. Заслужава си приходите напълно.
Оценка  9/10





Kung Fu Panda / Кунг Фу Панда
Един филм, които според мен не получи полагащата му се слава. Да, доста хора са го гледали, но няма фанфари като при Шрек или Ледена епоха. Може би при излизането на 2рата част ще получи заслуженото. А определено трябва, защото това е една от анимациите с най впечатляващи визуални ефекти, които съм гледал.
Оценка  8/10






Up / Нагоре
Това тук е малко по-дълбоко като замисъл. Разказва се за един сприхав стар човек, който тръгва да изпълнява голямото желание на покойната си жена. По пътя той се среща с малко момче, говорещо куче и гигантска птица които променят живота му завинаги. Прекрасна история за промените в човешката душа и житейските преврати. Естествено, не му липсват и комичните моменти, характерни за всяка анимация, но като цяло филмът е по-емоционален. Аз си поплаках даже.
Оценка  8/10




Despicable me / Аз проклетникът
Също филм с дълбок смисъл (отново промяната на хората, за добро естествено) но с далеч по забавен сюжет. Ако не за друго, филмът си заслужава да се гледа само заради онези малки жълти изродчета.
Оценка  8/10






Open season / Ловен сезон
Тук, подобно на Ледена епоха, лично на мене най ми хареса първата част. Не че другите не бяха забавни и интересни, о не. Бяха си отлични. Просто първата част най-много ми допадна. Тук ще се срещнете с домашния мечок Буг (или нещо такова), който бива пуснат отново в гората. Там той се сприятелява с елена Елиът у двамата се впускат в невероятни приключения.
Оценка  7/10





Finding Nemo / Търсенето на Немо
Още един много хубав, забавен и защо не и поучителен филм. Разказва се за бащата на рибата клоун Немо, които се впуска в шеметното търсене на изгубения си син. Ако не сте го гледали, в никакъв случай не бива да го пропускате.
Оценка  9/10




How to train your dragon / Как да си дресираме дракон
Това сравнително ново филмче ми взе ума. Красива история, хубава анимация, невероятни ефекти. В допълнение на всичко това остроумен и чаровен главен герой, който от неудачник се превръща в герой. Като в приказка.
Оценка  9.5/10





Еми в общи линии май е това. Ако се присетя още нещо стойностно ще добавям в последствие. Надявам се да си изберете нещо от тук и най-важното - да му се насладите. Приятно гледане. :)

Animation BobB

8 коментара:

  1. да интересни са някой съм ги гледал

    ОтговорИзтриване
  2. Всичко без дракона съм го гледал, но всичките са готини и фаворит нямам... Може би тия жълтичките от "Аз проклетникът"!

    ОтговорИзтриване
  3. трябва до го гледаш и него брат :)

    ОтговорИзтриване
  4. Браво, чудесни филми и аз като теб най съм очарована от Ледена Епоха (2002) невероятна история и страхотно приключение !!!

    ОтговорИзтриване
  5. Добавете Spirit... невероятна анимация:)

    ОтговорИзтриване